منتو دکور

لرنو وب

رنگ در دکوراسیون,نقاشی ساختمان,رنگ آمیزی ساختمانرنگها می توانند تاثیر بسیاری بر احساسات و تصمیمات ما بگذارند.شما میتوانید این تاثیر را از رنگ لباس یک عابر و یا رنگ یک ساختمان بگیرید.دسته ای از این رنگها میتواند ما را عصبی کند و دسته ای دیگر به صورت ناخود آگاه میتواند باعث آرامش ما شود.هرچند تاثیر رنگها میتواند برای هر فرد متفاوت باشد اما به طور کلی قاعده ای سراسری برای تاثیر اکثر رنگها مطرح میباشد.پس نباید از تاثیر رنگها در زندگی روزمره غافل شد.در دنیای دکوراسیون و طراحی نیز, رنگ به عنوان یکی از ارکان اساسی معرفی میشود.در دنیای امروز بر خلاف گذشته مرزی برای ترکیب و استفاده رنگ ها در کنار هم وجود ندارد.همین موضوع باعث به وجود آمدن دنیایی هیجان انگیز و سراسر خلاقیت در دکوراسیون داخلی شده است.مطمئنا برای شما هم پیش آمده که با ورود به یک خانه و یا ساختمان اداری, حس خوب و انرژی مثبتی از دکوراسیون و چیدمان آن مکان به شما القا شود.این تاثیر میتواند از سوی سبک چیدمان تا طیف رنگی استفاده شده در دکوراسیون و یا رنگ دیوارها باشد.

یکی از مواردی که باعث ایجاد تغییری اساسی در دکوراسیون خانه میشود, رنگ کردن دیوارهای خانه است.شما میتوانید با رنگ کردن دیوارها جان تازه ای به خانه خود ببخشید و کمک بسیاری به تغییر دکور خانه بکنید.در صورتی که خودتان قصد رنگ کردن دیوار های خانه را دارید باید با قواعدی مانند ترکیب رنگها و یا جای استفاده هر رنگ آشنا باشید.البته ما به شما پیشنهاد میکنیم که برای نقاشی ساختمان از یک فرد باتجربه و حرفه ای استفاده کنید تا بتوانید تاثیر فوق العاده آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کنید.نقاشی ساختمان علاوه بر زیبایی مزایای دیگری نیز دارد.از جمله این مزایا میتوان به رنگ مانند محافظی برای پوشش دیوار در برابر خراش, ضربه و ... نگاه کرد.

دسته بندی رنگ ها

به طور کلی رنگ های به دو دسته رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم میکنند.

رنگ های سرد : به دسته رنگهای که در دسته بندی و طیف رنگ آبی قرار میگیرند رنگ سرد گفته میشود.این دسته از رنگ ها در زندگی روزمره میتواند تداعی کننده حس آرامش و یا باع ایجاد حس ناراحتی و بی تفاوتی شود.

رنگ های گرم,رنگ های سرد,رنگ در دکوراسیون

رنگ های گرم : به دسته رنگهای که در دسته بندی و طیف رنگ قرمز قرار میگیرند رنگ گرم گفته میشود.این دسته از رنگ ها در زندگی روزمره میتواند باعث برانگیخته شدن احساسات لطیف ما و یا باعث ایجاد حس خشم و عصبانیت در ما بشود.

در صورتی که قصد رنگ آمیزی خانه خود را دارید باید نکاتی را در این مورد در نظر بگیرید.چنانچه قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید, باید حداقل با اصول و قواعد اولیه رنگ آمیزی و یا قوانین ترکیب رنگ آشنا باشید.در صورت داشتن تسلط نسبی به این موارد, باید در زمینه انتخاب رنگ نیز با خانواده به یک تصمیم نهایی رسیده باشید و بعد دست به کار شوید.برای پیدا کردن رنگ و یا رنگ های دلخواهتان میتوانید از کاتالوگ رنگ فروشی ها و یا اینترنت استفاده کنید.در صورتی که به دنبال استفاده از یک رنگ ترکیبی برای دیوار ها هستید, سعی کنید از افرادی که تجربه این کار را دارند پرس و جو کنید.فروشندگان رنگ میتوانند در این زمینه به شما کمک بسیاری کنند.بعد از جمع بندی و قطعیت در مورد رنگ مورد علاقه دست به قلمو برده و رنگ آمیزی را شروع کنید.

اما در صورتی که قصد واگذار کردن کار به یک نقاش حرفه ای را دارید باید نکاتی را در هنگام عقد قرار داد در نظر بگیرید.دقت کنید که بند های قرارداد همه موارد مورد نیازتان را از ابتدا تا انتها پوشش دهد.در ادامه 10 نکته مهم برای عقد قرار داد نقاشی ساختمان آورده شده است.

  • ده نکته برای استخدام یک پیمانکار نقاشی

اکثر صاحبخانه ها نقاشی ساختمان خود را به پیماکاران و نقاشان حرفه ای واگذار میکنند.مهمترین مزیت واگذاری کار به نقاشان حرفه ای, بهره بردن از تجربه و مهارت این افراد در تمام مراحل کار ( از آماده سازی دیوار ها تا تمیز کاری آخر کار) میباشد.

1.مشخص کردن برنامه کاری :

صحبت نقاشان یا پیمانکاران را با هم تطبیق دهید.هر پیمانکاری باید با آماده کردن لیستی ساده از کارهای مورد نیاز برای ساختمان شما بتواند شما را قانع کند تا با او قرارداد ببندید.به عنوان مثال لیستی از نوع رنگ و مصالح مورد استفاده, تعیین کردن قسمت هایی که نیاز به ترمیم و یا نقاشی خاصی دارند, تعیین کردن مدت زمان کار, ارائه قیمت نقاشی ساختمان و ...

2.مقایسه پیمانکاران

با مراجعه به چندین نقاش و پیمانکار از آنها بخواهید از خانه شما دیدن کنند و لیست کارهای مورد نیاز  و میزان هزینه را به شما ارائه دهند.لیست ها را با هم مقایسه کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

3.فرایند نقاشی پیشنهادی هر پیمانکار

بررسی بیشتر جزئیات ارائه شده از سوی پیمانکار برای هر مرحله از نقاشی ساختمان.از جمله این جزئیات میتوان به مقدمات برای آماده سازی سطح, آستر کاری (از جمله نوع و نام تجاری بتونه), روکش های پایانی (نوع رنگ, میزان براقی سطح, نام تجاری رنگ و تعداد روکش ها)

4.آسیب ندیدن وسایل منزل

از پیمانکار بخواهید برایتان توضیح دهد که چگونه از وسایل شما مراقبت میکند.مطمئنا شما نمیخواهید هنگام رنگ آمیزی بیرونی, باغچه مورد علاقتان با مواد شیمیایی خشک شود.همچنین میتوانید بپرسید چه برنامه ای برای آسیب ندیدن مبلمان و یا درب و پنجره ها دارد.

5.زمان بندی کار

این موضوع یکی ار مهمترین بند های قراداد شما میباشد.سعی کنید در این مورد کاملا شفاف و رک باشید.مطمئن باشید هرچه در این مورد شفاف تر و محکم تر عمل کنید ضرر نخواهید کرد.در این موضوع شما باید این موارد را در نظر داشته باشید.

  • چه تاریخی کار شروع میشود؟چه زمانی کار به پایان میرسد؟
  • چه تعداد نقاش در این دوره روی نقاشی ساختمان شما کار میکند؟
  • در صورتی که کار تا تاریخ تعیین شده به پایان نرسد, پیمانکار چه برنامه ای برای جبران در نظر دارد.

6.ضمانت کار

 آیا ضمانتی برای کار از سوی پیمانکار تعیین شده است؟ این ضمانت نیروی کار را پوشش میدهد یا مصالح کار را و یا فقط کار را؟در صورتی که برای رنگ دیوار ها مشکلی پیش بیاید نحوه گارانتی و اراوه خدمت چگونه است؟مدت زمان گارانتی چقدر است؟ این موارد از مهمترین بندهای قرارداد شما میباشد.سعی کنید از آنها چشم پوشی نکنید و کاملا واضح در مورد گارانتی و ضمانت در قرارداد صحبت شود.

7.پیشنهادها و توصیه های مشتریان قبلی

از پیمانکاران درخواست کنید که آدرس و شماره تماس مشتریان قبلی خود را به شما بدهند.با آنها تماس بگیرید و از کیفیت کار پیمانکار پرس و جو کنید.

8.نحوه برخورد پبمانکار

نحوه برخورد و رفتار پیمانکار را در هنگام انتخاب در نظر بگیرید.تاثیر این موضوع را در طول کار متوجه خواهید شد.از جمله مواردی که نشانگر یک کادر حرفه ای و منظم در هر شرکت است, داشتن لباس کار منظم و مناسب است.بی نظمی و نامناسب بودن لباس کار میتواند برای شما یک هشدار باشد.

9.پاسخگویی

وقت شناسی و خوش قولی یکی از نکات ریزی است که میتواند اهمیت بسیاری در شناخت یک پیمانکار داشته باشد.خوش قولی در قرار ملاقات ها و یا پاسخگویی به موقع در تماس های تلفنی میتوانند معیارشما برای سنجش این موضوع باشد.

10.کیفیت رنگ

یک نقاش ساختمان و یا پیمانکار به تعداد زیادی از انواع رنگ ها, با کیفیت های متفاوت دسترسی دارد.برند پیشنهادی نقاش را از لحاظ کیفیت و قیمت در بازار بررسی کنید و با دیگر محصولات تطبیق دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که کیفیت بالاتری داشته باشد.علاوه بر ذکر در قرارداد, به پیمانکار خود به صورت شفاهی هم تاکید کنیدکه میخواهید کیفیت رنگ شما بالا باشد.ممکن است سفارش یک رنگ با کیفیت خیلی خوب باعث بالا رفتن هزینه های شما شود اما ماندگاری و طول عمر رنگ دیوار های شما بیشتر خواهد بود.

منبع : ترجمه مقاله ده نکته برای استخدام یک پیمانکار نقاشی

Author: Super User
معرفی نویسنده

دیدگاه‌ها  

0 kimiya
خیلی مقاله خوبی بود به تازگی قصد رنگ کردن اتاق خواب پسرم رو دارم نمیدونستم چه رنگ و چه چیزی خوبه مقاله واقعا عالی بود متشکررررررررررم

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت