منتو دکور

لرنو وب

استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون منزلاستفاده مناسب و بجا از آینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبب ایجاد تنوع در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر میشود. جريان سيال انرژي در تمامي عناصر و ابزار موجود در فضاي داخلي، از ديرباز در عقايد خاور دور مطرح شده است، آينه نيز يکي از آن عناصر کاربردي و چشم نواز است که کاربرد و انرژي بخشي آن بر هيچ کس پوشيده نيست، چه در هنر فنگ شويي در شرق و چه کاربردهاي درماني اش در غرب! امروز در چيدانه به بررسي بهترين مکان براي نصب اين عنصر دکوري چشم نواز مي پردازيم با ما همراه باشيد.
آينه بايد در جايي قرار بگيرد که يک صحنه و منظره زيبا را منعکس کند. يکي از کاربردهاي آينه در فضاهاي کوچک بيشتر نشان دادن فضاست، زيرا به دليل انعکاس تصوير، باعث مي شود فضا دو برابر آنچه که هست به نظر بيايد، پس به خوبي مي توانيد براي فضاهاي کوچک خود از آن ها استفاده کنيد و فضاي خود را بزرگ تر جلوه دهيد.

از آينه هاي قاب دار براي فضاي خود استفاده کنيد با اين کار بعد بيشتري به آن ها و فضاي شما مي دهيد، و به خوبي مي توانيد فضاي خود را متفاوت جلوه دهيد، مي توانيد رنگ قاب ها را در هماهنگي با ساير مبلمان خود انتخاب کنيد و فضاي خود را متمايز کنيد، يک نکته را در رابطه با آينه ها هرگز فراموش نکنيد هميشه آن ها را تميز نگه داريد.

آيينه ها را مقابل درب و پنجره نصب نکنيد، زيرا در اين صورت انرژي ساطع شده از آن، به خودش باز مي گردد و درفضاي داخلي پخش نمي شود. يک ديوار خالي بهترين فضا براي نصب آينه هاست، حتي مي توانيد آينه ها را از حالت ساده ي هميشگي خود خارج کنيد و يک آينه خاص را براي فضاي خود در نظير بگيريد، و مثل يک تابلو و قاب ديوار خود را با آن ها تزيين کنيد.

آينه از نمادهاي نور و روشنايي در خانه است . استفاده از آينه در منازل لوکس از گذشته ها تا به امروز متداول بوده است اگرچه آينه به شکل کاربردي و با انواع طرحها و قابها در منزل استفاده مي شود , ولي افرادي که به دنبال داشتن فضاهايي متفاوت هستند , از آينه به عنوان يک عنصر دکوراتيو در فضا سازيها  استفاده مي کنند .
استفاده از آينه در خانه ها و فضاهاي کوچک باعث مي شود تا فضا بزرگتر به نظر آيد و تلالو نور در آينه فضا را روشن تر نمايد . همچنين از آينه به عنوان عنصري انرژي بخش در فضا ياد مي شود و در فنگ شويي نيز آينه را نمادي از آب مي دانند که به فضا آرامش , گستردگي , تازگي و آرامش مي بخشد.
آينه ها نه تنها در زيبا سازي فضاي داخلي منازل نقش بسزايي دارند بلکه موارد کاربردي زيادي نيز براي آن  وجود دارد که از جمله مهمترين آنها مي توان به خود آرايي اشاره نمود. در عين حال بايد به اين نکته توجه داشت که استفاده مناسب از آينه در آرامش و بهبود حالات رواني افرادي که در آن محيط زندگي مي کنند نيز نقش موثري را بازي مي کند.تلفيق نور و آينه مي تواند حس متفاوتي را در فضاي شما ايجاد کند و با کمترين هزينه تغييري شگرف در منزل شما بوجود آورد .
 
 ولي سوال اينجاست که چطور آينه را در دکوراسيون داخلي استفاده کنيم تا متفاوت ديده شود ؟
آينه هاي ساده با انواع قابها سالهاست که در همه منازل و فضاها استفاده مي شود ولي خلق آينه هايي متفاوت باعث شده تا طراحان بتوانند فضاهايي متفاوت در دکوراسيون داخلي توسط آينه ايجاد کنند .از انواع اين آينه ها مي توان به آينه هاي تراش خرده ,آينه هاي ونيزي ,آينه هاي کهنه کاري شده , آينه هاي حجمي  و ...اشاره کرد که هر يک از انواع آنها نيز تنوع بسياري دارند که در ادامه توضيحاتي در مورد هر يک آمده است .

Author: mehman
معرفی نویسنده

دیدگاه‌ها  

0 کیمیا
سلام
مطالبتون فوق العاده است. فقط از تصاویر بیشتری در مقاله هاتون استفاده کنید ممنون.
0 الهام
سلام,واقعا خیلی سخته انتخاب آینه,تنوع خیلی زیاده خیلی خوبه علاوه بر زیبایی آینه یه انتخاب درست از نظر کیفیت داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت